Tuesday 27 May 2014

Scrub de buze - DIY

Indiferent că e iarnă sau vară, buzele trebuie întotdeauna să fie hidratate și exfoliate.
Mult timp am tânjit după scrub-ul de buze de la Lush, dar niciodată nu am putut justifica prețul exagerat de mare pentru un astfel de produs. M-am uitat acum să văd cu cât se vinde online în România același scrub: 35 de lei! 35 de lei pentru ceva ce pot face și eu cu ingrediente pe care deja le am în casă?? Mrrr!!!
Internetul e plin cu variante DIY pentru un lip scrub, dar eu vă voi arăta azi varianta mea și la final vă voi spune cu ce puteți înlocui anumite ingrediente sau ce mai puteți adăuga.

Ce ne trebuie:
- un balsam de buze pe care vrem să-l sacrificăm
- o linguriță de ulei de măsline
- câteva lingurițe de zahăr

- un recipient micuț cu capac. De la o cremă de ochi care s-a consumat, o alfel de cremă, nu contează. Ideea e că trebuie să fie micuț. Eu am folosit un recipient pentru creme dintr-un set de acela de travel cu sticluțe și borcănașe goale în care să-ți pui din produsele preferate, să nu le cari după tine full size.
- un bol în care să amestecăm ingredientele
- o linguriță.

Prima dată facem ceea ce ne-am dorit toată copilăria să facem cu rujurile mamei (you know you wanted to..): scoatem tot batonul și-l măcelărim după plăcere.

Trebuie să se înmoaie și să ajungă la o consistență cremoasă.

Adăugăm o singură linguriță de zahăr pentru moment, urmând ca mai târziu să decidem dacă mai trebuie. Amestecăm bine.

Adăugăm cam o linguriță de ulei de măsline. Depinde de cât de hidratant era balsamul. Al meu era destul de hidratant, așa că am pus  jumătate de linguriță de ulei de măsline. Amestecăm până la omogenizare.

Pentru că era cam cremos rezultatul și pentru că îl voiam mai abraziv, că doar de asta e scrub, am mai adăugat 2 lingurițe de zahăr.


Acesta e rezultatul pe care mi-l doream, o consistență mai "uscată", dacă o pot numi așa.

După cum se poate vedea, produsul este  foarte hidratant și abraziv în același timp.

Acum nu ne mai rămăne decât să aplicăm produsul pe buze și să masăm delicat pentru a nu le irita. Astfel va înlătura toată pielea uscată și celulele moarte. După ce considerăm că și-a făcut treaba, ștergem produsul cu un șervețel. Chiar dacă e foarte dulce, eu nu recomand să-l lingeți de pe buze cum am văzut că fac multe, pentru că, să fim serioși, e zahăr amestecat cu piele moartă acolo, nu??

Particulele de zahăr vor înlătura, cum am mai spus, celulele moarte, iar balsamul și uleiul vor hidrata buzele în același timp.

Eu am ales să folosesc un balsam colorat pentru hidratare, dar și pentru culoare. Acesta poate fi înlocuit cu ulei de cocos sau Vaseline. Pentru culoare puteți adăuga puțin colorant, și chiar esențe dacă doriți să-i dați o anumită aromă. Pe lângă uleiul de măsline puteți adăuga și câteva picături din alte uleiuri care credeți voi, vor aduce beneficii buzelor. Și să nu uităm că puteți adăuga și miere sau că puteți înlocui zahărul alb cu zahăr brun. 
E foarte ușor de făcut, cred că mi-a luat doar 10 minute cu tot cu poze. Și nici nu are rost să mai vorbesc de preț...

După ce a fost gata l-am adăugat în cutiuță. Mi-a mai și rămas puțin. 




Adio buze uscate și crăpate!

Veți încerca să faceți acest scrub?

14 comments:

  1. Stii ce fac maine, da?:)) O sa il incerc cu unt de cocos in compozitie. Si probabil cu niste crema de galbenele in loc de balsam de buze:)) Experimentam. De multa vreme aveam in plan asa ceva dar nu m-am invrednicit. Acum mi-ai dat tu impulsul necesar!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yeyyy..de abia aștept să-mi spui cum ți-a ieșit. :D

      Delete
  2. Chiar, trebuie sa-mi fac si eu ca vesnic am probleme cu buzele:)). Arata foarte bine scrubul tau. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. După ce a fost gata am aplicat puțin pe buze să-l testez. Mi le-a lăsat așa moi și fine... Mi-a întrecut așteptările. Neapărat să încerci dacă spui că ai probleme cu buzele.. :P

      Delete
  3. Merge si cu sheabutter in loc de lip balm? Eu adaug nste ulei de argan :) recipient imi lipseste

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nu văd de ce nu ar merge cu shea butter. O să iasă super. Sigur găsești recipient ca al meu în farmacii :)

      Delete
  4. Eu il am pe cel de la elf,insa,se pare ca nu sunt tocmai o fana a produselor de exfoliere pentru buze,mi se par mult prea dure.

    ReplyDelete
  5. Iiiii, cât de bine arată! Trebuie să încerc... neapărat! :D

    ReplyDelete
  6. super. o sa incerc si eu

    Te invit la giveaway la mine pe blog unde 4 din voi aveti sansa sa castigati un set frumos format din 20 de minioje fiecare!

    FASHION-SPIKE.blogspot.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cred că am văzut mesajul prea târziu... :( Next time!

      Delete
  7. Ciucur Nela
    https://www.facebook.com/photo.php?fbid=402974253177286&set=a.318350858306293.1073741828.305910852883627&type=1&theater#

    ReplyDelete
  8. Ce interesant e! cu siguranta il voi incerca si eu, sa fiu sincera pana acum nu am mai folosit deloc exfoliante pt buze, in afara de exfoliantele de corp..nu mi se pareau atat de folositoare, dar dupa ce am citit articolul tau, mi-am dat seama ca fac o greseala. Cred ca este mega dulce:)))

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...