Wednesday 14 January 2015

De ce am renunțat la roșcat?

     După cum am mai spus cu diferite ocazii roșcatul nu e o nuanță ușor de întreținut. Nu numai că necesită mult timp și mulți bani investiți, dar vine la pachet și cu multe alte ”implicații”. De aceea, așa cum vă spuneam în articolul precedent, am decis să iau o pauză de la a fi roșcată. Zic o ”pauză” pentru că am adorat să fiu roșcată, am adorat nuanța și nu exclud ideea de a mă reîntoarce la ea.

    M-am gândit că poate un astfel de articol le-ar fi de ajutor celor care se gândesc să devină roșcate și nu știu tot ce implică această culoare.

       Vă voi explica care sunt motivele care m-au determinat să renunț la această culoare pentru moment: roșcatul este o nuanță care nu rezistă pe păr.Trebuie luate multe măsuri pentru ca roșul să fie într-adevăr roșu. Am fost roșcată puțin peste un an și nici măcar într-o zi nu am avut părul spălăcit, portocaliu sau cu o culoare incertă. Am avut în permanență grijă de el. V-am explicat în detaliu în  acest articol tot ce trebuie făcut pentru a menține culoarea roșie a părului vie. Am fost nevoită să investesc în permanență în produse blânde cu părul, dar și în multe, multe nuanțatoare. Și ați putut vedea cam câte foloseam în articolele cu produsele terminate. Aceste nuanțatoare nu se găseau peste tot, aici în Anglia. Doar anumite magazine le comercializează iar prețul nu este unul mic. Deci nu-mi permiteam să-mi fac stoc acasă, ci trebuia să le iau atunci când aveam nevoie. Cam unul pe săptămână. Cred că unele dintre cele mai grele momente era atunci când voiam să-mi spăl părul și constatam că nu aveam niciun nuanțator în casă. Trebuia să renunț la spălat și să merg să-mi cumpăr unul. Și, după cum spuneam, nu de la colțul străzii, ci trebuia să iau frumușel autobuzul până la cel mai apropiat magazin care comercializa așa ceva. Poate părea banal, dar lucrul acesta se întâmpla de câteva ori pe lună. Cred că dintre toate acest aspect a cântărit cel mai mult atunci când am decis să-mi schimb culoarea părului.

Vă arăt și o poză să vedeți în ce fel arăta apa din cadă. Țineți cont de faptul că poza e făcută doar după ce mi-am înmuiat părul în apă, fără să fi apucat să folosesc șampon. Asta ca să vă faceți o idee despre cât de multă culoare se pierdea la fiecare baie.

      Pentru că foloseam un astfel de produs, implicit, întregul proces de a-mi spăla părul dura mai mult. Minim o oră. Deci trebuia să am în vedere și acest lucru atunci când aveam intenția de a face o baie. Mai puneți la socoteală faptul că împart baia cu mai multe persoane care au nevoie de duș și de al căror program de muncă trebuia să țin cont.
     Pe lângă cele expuse mai sus mai adaug următoarele: faptul că nu mă puteam spăla cu apă fierbinte, faptul că oricât de atentă eram, tot împroșcam toată baia cu vopsea roșie, faptul că nu mă puteam culca cu părul ud pentru că înroșeam pernele și multe alte nimicuri de genul care s-au adunat.
     Din acest punct de vedere, odată cu renunțarea la roșcat, simt că am scăpat de o mare corvoadă. Mi-era dor de acest lucru banal, să pot face o baie exact atunci când am chef, indiferent de zi sau de oră.
     Am prins toate anotimpurile roșcată și pot spune că vara mi-a dat cele mai mari bătăi de cap. Pentru că transpiram și culoarea curgea efectiv din păr. Dacă aveam părul pe spate și o bluză mai deschisă era clar că acea bluză prindea tente roșiatice. Nu mai puteam să-mi prind părul sau să mi-l trag în față pentru că știam că cel puțin la baza gâtului, bluza de pe mine e roșie. Să-mi prind părul înainte de a ieși din casă iar era complicat pentru că, din nou, dacă transpiram, gătul meu devenea roșu și arătam penibil. Rareori am ieșit din casă pe canicula de vara trecută cu părul prins. Mai mereu l-am avut pe spate și mi-era atââââât de cald!! Roșcată = suferință! :))
    Tot în ideea de a nu pierde prea mult din culoare, aveam tendința să nu țin măștile pe păr prea mult timp, iar acest lucru avea consecințe urâte. Părul era uscat și se încurca foarte repede, lucru care îmi displăcea teribil.

   Cam acestea ar fi principalele motive pentru care am decis să renunț pentru o perioadă la acea nuanță superbă de roșu. Doamne, cât de dor îmi e de ea. :))

Ultimul selfie roșcată :))

Care e cel mai mare compromis pe care l-ați făcut vreodată pentru părul vostru?

17 comments:

  1. Culoarea ta era cu adevarat superba, dar cred ca-ti era greu sa ai atat de multa grija.
    Abia astept sa-ti vad noua culoare!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mulțumesc, Camelia. Poți vedea noua culoare în acest articol: http://purrrsnboots.blogspot.co.uk/2015/01/cum-am-ajuns-de-la-roscat-la-blond.html


      Pupici!

      Delete
  2. imi place cum esti blonda! pupici

    ReplyDelete
  3. Da... se stie ca roscatul se intretine foarte greu dar "nici cu blondul nu mi-e rusine".
    Scapi de naiba dai de fisu'. Iti sta foarte bine si blonda!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sunt de aproape o lună blondă și pot spune sincer că nici măcar nu se compară. Un păr frumos și sănătos (și lung) e greu de întreținut, dar nu mi se pare că blondul în mod special cere prea multe sacrificii.
      Mulțumesc!

      Delete
  4. Si mie imi place mult rosul...dar prefer un rosu mai inchis....deoarece nu mi permite timpul pt o ingrijire atat de amanuntita. :*

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cred. Și eu mă gândesc și la o variantă de roșu mai închis pentru viitor. :*

      Delete
  5. Vorba lu' mamaia: "omu' frumos e frumos oricum si oricand". Si roscata erai frumoasa, dar si blonda esti. Si daca s-a putut face schimbarea asta, de ce nu? Oricum de la blond poti oricand sa te intorci la roscat.
    Nu as putea sta atat de mult "dupa fundul lui". Eu samponez, pun un strop de balsam, las 5 minute, clatesc si pa. A doua zi il indrept or something. L-am avut si lung lung si era mult mai greu de spalat, coafat, ingrijit. Daca mai era si vopsit cred ca turbam. :))
    Sper ca ne spui si cum ai dat rosul jos, nu? Sunt curioasa!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mulțumesc, dar nu-s frumoasă, poate doar fotogenică. :P
      Am zis cum am scăpat de roșu aici: http://purrrsnboots.blogspot.co.uk/2015/01/cum-am-ajuns-de-la-roscat-la-blond.html
      :*

      Delete
    2. Scuze, am ratat postarea. O citesc acus. Pupic!

      Delete
  6. Wow, câte sacrificii și cât chin! Nu există totuși vopsele roșii care să rnu curgă așa repede de la apă? Or fi mult mai scumpe, dar eu zic că ar trebui să existe. Sau doar din cauza nuanțatorul curgea? Oricum ar fi... prea mult chin. Oricât de superbă e nuanța... mai bine lasă, din partea mea. :))
    Eu oricum am renunțat de tot la vopsit și o să-mi țin nuanța mea naturală până o să albesc, nu-mi mai trebuie să mă complic atât cu vopsitul. :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nu, Mihael,a nu există. Vopseaua roșie are moleculele mai mari care nu pot pătrunde în firul de păr și din acest motiv e foarte ușor să curgă. Eu foloseam o vopsea destul de scumpă, special concepută pentru saloane, dar nu conta. Doar întrețineam culoarea cu nuanțatorul.
      Mie nu mi se pare că mă avantajează culoarea naturală a părului, așa că regurg la vopsea :P

      Delete
  7. eu m-am facut de cateva ori roscata, dar cu nuantator, si asa mi se parea dificil sa mentin culoarea. Plus ca, la fel ca in cazul tau, curgea la fiecare spalare. Dar cand am vrut sa scap de nuantele roscate din cap, ciu-ciu :D
    Acum am iar un zvac de roseala, mai stau poate-mi trece.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eu am avut noroc la acest capitol, a ieșit destul de ușor. :P

      Delete
  8. Imi place si cum iti statea roscata dar si blondul te prinde bine. :*

    ReplyDelete
  9. Am tot auzit si eu ca roscatul se intretine greu...oricum, iti sta foarte bine blonda, deci nu ai pt ce sa iti faci griji :)) :*

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...